Si musafir yang mengembara mencari keredhaan Allah~

  • Facebook

Siapakah Golongan Ekstrimis

Posted by Unknown - -

Alhamdulillah, segala pujian hanya Bagi Allah semata-mata. KepadaNyalah kita bergantung harap dan belas ehsan.

Kali ini al faqir ingin mengajak pencinta kebenaran untuk berfikir dan mengkaji.

Terdapat pendapat menyatakan fahaman Wahhabi tidak boleh dikaitkan dengan pengganas. Tetapi apabila melihat kepada hukum Ahli Bid'ah Sesat dan Ahli Neraka serta hukuman Syirik Kafir sebagaimana yang telah didedahkan di dalam blog ini (untuk pencari kebenaran silalah layari). Nyatalah.. fahaman Wahhabi boleh membawa pemikiran dan tindakan yang ekstrim bukan sahaja kepada sesama manusia yang tidak bersalah malahan kepada Umat Islam yang lain.

Bukankah tindakan menghukum umat Islam sebagai KAFIR, Syirik juga adalah tindakan ekstrim dan pelampau ? Lihat sahaja kemunculan blog-blog yang menulis fatwa dari ulamak wahhabi menghukum SESAT kepada ulamak-ulamak Islam antaranya yang terkena hukum ini adalah Dr Yusof al Qardhawi, Dr Muhammad al Ghazali, golongan Asya'iroh, Ikhwanul Muslimin, Jemaah tablighiyyah.

Sila klik bukti yang telah didedahkan di bawah :



Di dalam facebook ada sedikit pendedahan bagaimana seorang individu yang pro Wahhabi telah menghukum seorang tokoh agama sebagai Ulamak Sihir :



Dan jangan pelik, individu ini jugalah yang mempertahankan Wahhabi. Mengapa ya ?






Di bawah ini pula adalah tulisan blogger dari Malaysia yang disiarkan kepada orang awam (seluruh dunia pun dapat membacanya) bahawa Selawat Syifa' adalah SYIRIK.

http://bahaya-syirik.blogspot.com/2008/11/078-syiriknya-selawat-syifa-selawat.html

Dan ada pula yang mengatakan mengamalkan selawat syifa' hukumnya adalah BERCANGGAH DENGAN PRISIP-PRINSIP AQIDAH.


Selawat ini diamalkan oleh Ulamak dan Umat Islam di Malaysia. Adakah majoriti umat islam di Malaysia Kafir dan Musyrik ? Hujjah dan jawapannya sudah dijawab di sini :


Masalah Dr Asri

Masalah Dr Asri bukan sahaja dengan saya, bahkan juga dengan Umat Islam dan Mufti-mufti di Malaysia, Lihat sendiri tulisan berbentuk hasutan dan memfitnah mufti ini :


Saya berhenti menjadi Mufti, bukan saya serik. Jadi mufti apa nak serik. Boleh duduk diam-diam dan enjoy dengan jawatan. Jangan banyak cakap atau bangkang. Boleh pergi mesyuarat hotel sana, dan hotel sini. Lawatan sana, lawatan sini. Masuk ke tempat mahal-mahal. Ada kereta rasmi, terbang sana, terbang sini dan cukup bulan ambil gaji. Diam dan jangan peduli sangat apa yang sedang berlaku, maka jawatan itu satu nikmat yang 'sukar hendak dilepaskan. - Al Islam April 2009, m/s 28-29. Juga di laman web DrMaza:


Sudahkah beliau meminta maaf kepada mufti-mufti di Malaysia ? Padahal dari tulisan inilah timbulnya perasaan merendah-rendahkan kewibawaan Mufti sebagai tempat rujukan di Malaysia ini.

Mufti Perak juga menjawab isu-isu yang ditimbulkan oleh Dr Asri sebelum ini:


Bukankah selama ini negara kita hidup dalam keadaan harmoni dan tiada permusuhan. Mengapa dengan adanya gerakan TAJDID, BAHTERA PERUBAHAN, hanya menghilangkan KESATUAN dan PERPADUAN Umat Islam ?

Wahai pemimpin-pemimpinku... tidakkah kita sedari perkara ini ?

*Sumber ~Ustaz Zamihan