Si musafir yang mengembara mencari keredhaan Allah~

  • Facebook

Gambar Ulama'-Ulama' Sufi Mutaakhirin~^_^

Posted by Unknown - -


Alhamdulillah, hasil daripada titik peluh seorang sahabiah yang pandai mengedit-kedit gambar, akhirnya terhasilah satu gambar yang menghimpunkan para Ulama' dunia yang terkenal dengan ilmuan mereka, dan yang penting, mereka juga adalah Sufi yang haq, yang menerima nafahat ilahiyah dan futuha 'arifin~






Berikut adalah susunan nama-nama ulama' yang terdapat didalam gambar ini:-
1) Atas, dari kiri ke kanan = Allahyarham Dr. Sayyid 'Alawi al-Maliki,Dr. Ramadhan al-Bouti,Sheikhuna 'Ali Jumaah,Habibuna Salim asy-syatiri.
2) Kiri, dari atas ke bawah = Allahyarham Dr. Sayyid 'Alawi al-Maliki, Allahyarham Sheikh Muta'wali Sya'rawi, Sheikhuna Ibrahim al-Kittani,Sheikh al-Haqqani.
3) Kanan, dari atas ke bawah = Habibuna Salim asy-Syatiri, Habibuna Umar, Habib 'Ali al-Jufri, Sheikhuna Nuruddin al-Makki.
4) Bawah, dari kiri ke kanan = Sheikh Nizam al-Haqqani, Sheikhuna wa Habibuna Sidi Rahimuddin al-Bentani, Habibuna wa Murobbina wa Habibuna Sidi Yusuf Muhyieldeen al-Bakhour al-Hasani.



5 Responses so far.

  1. Anonymous says:

    Subhanallah....minta izin untuk share kepada orang ramai boleh? :)

  2. Anonymous says:

    tapikan, yg kedua tu, kanan, dari atas ke bawah saudara tulis Allahyarham dr sayyid alawi al maliki...bukankah beliau berada di sebelah atas, kiri?

  3. Unknown says:

    owh, maaf atas kekeliruan..saya akan perbetulkan..

    terima kasih atas teguran bermanfaat saudara.. :)

  4. Anonymous says:

    sama sama :)