Si musafir yang mengembara mencari keredhaan Allah~

  • Facebook

Munajatku kepadaMu 2

Posted by Unknown - -



Ya Allah,
sesungguhnya Kaulah yang Maha Pengampun,
kasihmu terhadap hambaMu tidak dapat digambarkan didunia ini,
sesungguhnya aku banyak berdosa kepadaMu,
tetapi tetap sahaja Engkau menyeruku untuk meminta ampun.

Ya Allah,
begitu tinggi cintaMu terhadap hambamu,
walaupun setinggi langit dosa yang kulakukan,
kemaafanMu lebih luas dari tujuh lautan.

Ya Allah,
tiadalah aku ini hanyalah hamba yang lemah,
hamba yang banyak melakukan kesalahan dan dosa,
akan tetapi rahmat dan kemaafanMu sentiasa dihadapan.



Ya Allah,
sesungguhnya aku sentiasa melupakanMu,
mengabaikanMu serta membelakangkanMu,
hatiku penuh dengan kekotoran,
lalu bagaimanakah aku dapat berdampingan denganMu,
melainkan dengan kemurahanMu,
kurniakanlah aku petunjukMu.

Ya Allah,
dengan sifat-sifat yang sempurna yang dimilikiMu,
aku memohon akan keampunanMu,
aku memohon akan keredhaanMu,
aku memohon akan hidayah dan nihayah bidayah,
aku memohon akan kekuatan rohani.



Ya Allah,
Kaulah yang Maha Menakbulkan doa,
Kaulah yang Memiliki segala-galanya,
Kaulah Raja yang menguasai diriku,
Kaulah Tuhan yang hanya layak disembah.

Ya Allah,
Sesungguhya aku merindui kekasihMu,
Nabi Muhammad yang menjadi pesuruhMu,
Hanya Kaulah yang dapat menyampaikan hajatku,
Hanya Kaulah yang mengetahui akan isi hatiku ini.



Ya Allah,
aku memohon kepadaMu,
dengan keberkatan NabiMu yang dicintaiMu,
masukkanlah aku kedalam golongan,
yang mendapat segala kebaikan.


4.14am/31 Julai 2009
“Ya Allah, ampuni segala dosaku, dosa kedua ibu bapaku, dosa saudaraku, dan sekalian mu’min di dunia dan akhirat”