Si musafir yang mengembara mencari keredhaan Allah~

  • Facebook

Bisikan Hati untuk Sheikhku

Posted by Unknown - -


Hatiku gundah gelisah,
Apabila nafsu menjadi raja,
Menjauhkan diriku dari Maha Pengasih,
Lalu aku tersungkur rebah,
Tanpa upaya untukku melawan.


Tapi aku mencuba,
Diriku mencari,
Penawar bagi hatiku ini,
Agar dapat tunduk merasai kecintaanMu.


Nafsuku memberontak,
Memarahiku kerana menjauhinya,
Supaya aku lebih tertarik akan kehidupan dunia,
Dari mendapat kehidupan akhirat yang abadi.


Alhamdulillah,
Allah membuka jalan bagiku,
Untuk memudahkanku untuk mengenaliMu,
Melalui ustaz-ustazku,
Dan juga dengan kasihMu.


Pada hari ini,
Dating seorang kekasih Allah,
Yang merubah perasaan hatiku,
Yang banyak menegur nafsuku,
Menjadikan ia gelisah bagaikan dibakar.


Wahai Sheikh yang Arifbillah,
Kau lebih mengenaliNya dari ku,
Kau lebih dikasihiNya dari ku,
Maka, aku pinta darimu,
Tunjukkan aku jalan kepadaNya.


Kerana hatiku ingin sekali berdampingan denganNya,
Ingin sekali mencari keredhaanNya,
Dan ingin sekali dikasihiNya,
Agar hawa nafsuku tunduk kepada Mu.


Bantulah aku,
Dalam mencari cintaNya,
Agar dapat aku menyintaiNya,
Wahai sheikh yang dikasihi Allah.


Allahua'lam..